Zapalniczka linowa (wiatroodporna). Ostatnio zrobiłem kilka zapalniczek.
Projekt ten jest naprawdę zabawny i jeśli masz jakąś wiedzę na temat lutowania, będziesz w stanie go wykonać.
Krok 1: części i narzędzia
- Stara zapalniczka. Postaraj się o dużą, ponieważ koło iskrowe jest większe, podobnie jak krzesiwo.
- 1 miedziana wtyczka 15 mm. Sklep z narzędziami lub internet. Taniej w sklepie z narzędziami.
- 12,7mm (1/2″) rurka miedziana. Można ją znaleźć w dziale hydraulicznym sklepu z narzędziami. Ta rurka pasuje do wtyczek 15 mm.
- 4mm mosiężna lub miedziana rurka. Sklep dla majsterkowiczów lub sklep z narzędziami. Jeśli używasz małego kółka zapłonowego i sprężyny zapalniczki Bic, prawdopodobnie możesz użyć rurki 3 mm.
- Mosiężna
taśma. Sklep dla majsterkowiczów lub sklep z narzędziami. Nie bierz zbyt grubej taśmy, bo nie będziesz w stanie jej zgiąć. To samo dotyczy zbyt cienkiego paska! Jest on używany jako podpora dla koła zapłonowego. - Prostokątna mosiężna rurka. Ponownie w sklepie z narzędziami lub sklepie dla majsterkowiczów będzie to dostępne.
- 1 x mała śruba. Śruba powinna być nieco mniejsza niż mała mosiężna rurka (4 mm). Służą one
do przytrzymania sprężyny na miejscu - Knot – użyłem 100% bawełnianej liny.
- Mały łańcuszek (odzyskałem trochę ze starego naszyjnika)
Narzędzia:
- Pęseta. Igła, mała i duża. Użyj tego co masz.
- Odkurzacz. Używałem
mini i większego do lutowania dużych rur miedzianych. - Spawanie
- Dremel (zawsze przydatny) lub piła do metalu
- Szlifierka
- Piłki
- dziurkarka
- polerka do metali
Krok 2: Demontaż zapalniczki
- Najpierw zdejmij metalową osłonę.
- Następnie ostrożnie zdejmij kółko zapłonowe, upewniając się, że sprężyna nie wyleciała.
- Odłóż na
bok kółko zapłonowe, krzesiwo i sprężynę. - Odrzuć pustą zapalniczkę.
Krok 3: Rurka i śruba do kółka zapłonowego
Rurka na sprężynę
- Umieść sprężynę obok rurki. Będziesz musiał przyciąć rurkę do tej samej długości co sprężyna.
- Przyciąć rurkę. Ja użyłem dremela z tarczą tnącą, piła do metalu będzie w porządku.
- Przyciąć końcówkę i wygładzić ją. Usuń również zadziory wewnątrz. Gdy kamień znajdzie się w tubie, widać około 10-15 mm wystającej sprężyny. Im większy nacisk na sprężynę, tym więcej iskier otrzymasz. Oznacza to jednak, że po włożeniu śruby w
celu przytrzymania sprężyny, będzie ona pod naciskiem i może to utrudnić.
Dodaj śrubę
Najlepiej jest dodać śrubę przed przecięciem miedzianej rurki. Powodem tego jest to, że musisz zacisnąć rurkę w imadle, abyś mógł wcisnąć śrubę do końca rurki.
- Zaciśnij miedzianą rurkę w imadle.
- Z małym okrągłym pilnikiem, usuń zadziory wewnątrz.
- Wepchnij śrubę w górną część rury, a następnie za pomocą łba Phillipsa zacznij obracać śrubę w miedzi. Jeśli masz kran, możesz go użyć do wykonania skoku śruby. Ponieważ go nie posiadam,
po prostu wkręciłem śrubę na siłę, aby wykonać gwint.
Krok 4: Wykonanie wspornika
Wykonanie wspornika może być nieco skomplikowane. Musisz wykonać stojak
tak, aby koło iskrowe pasowało prawidłowo.
Krok po kroku:
- Wykonaj 90-stopniowe zagięcie w miedzianym pręcie.
- Następnie wyciągnij koło iskrowe i użyj go do określenia miejsca następnego zagięcia. Musisz upewnić się, że po wygięciu w kształt litery „U”, dwa bolce koła iskrowego spoczywają na miedzianym pasku.
- Odetnij i przytnij podkład, a na koniec zaokrąglij krawędzie. Ja użyłem bębna szlifierskiego w moim dremelu, ale możesz też użyć pilnika.
Krok 5: Dodanie koła do stojaka
- Użyj koła iskrowego, aby sprawdzić, gdzie należy dodać pierwszy otwór.
Po wywierceniu pierwszego otworu można go użyć do określenia, gdzie powinien znajdować się drugi otwór. Jeśli otwory nie są prawidłowo wyrównane, możesz wyregulować ramiona stojaka za pomocą szczypiec, aby je wyrównać. - Uważnie wywierć pierwszy otwór.
Używane wiertło powinno być tego samego rozmiaru co bolce na kole zapłonowym. Otwór może być niecentryczny, więc jeśli nie znajduje się pośrodku, nie martw się. - Wywierć
drugi otwór i usuń wszelkie zadziory. - Oto, co musisz zrobić, aby umieścić koło we wsporniku: – Umieść koło na ramionach wspornika. – Dociśnij koło i spróbuj wepchnąć je do wspornika. Jeśli nie możesz, lekko zegnij jedno z ramion wspornika i wepchnij koło na miejsce. – Po umieszczeniu we wsporniku wyrównaj sworznie na kole z otworami we wsporniku. Jeśli musiałeś zgiąć jedno z ramion wspornika, użyj szczypiec lub imadła, aby wyprostować i zabezpieczyć koło na miejscu. – Przetestuj, aby upewnić się, że obraca
się swobodnie.
Krok 6: Przyspawanie wspornika do rury
- Wbij otwór w dolnej części wspornika.
Zaznacz środek i wykonaj otwór. Otwór powinien mieć taki sam rozmiar jak rura sprężyny. Dopasowanie powinno być
tak ciasne, jak to tylko możliwe, więc zacznij od otworu nieco mniejszego niż rura. - Wciśnij wspornik na rurę sprężyny. Z uchwytu
powinna wystawać tylko niewielka część rurki. - Następnie zaciśnij ją w imadle.
- Za pomocą mini palnika, rozgrzej część i dodaj lut do złącza.
- Na koniec należy umieścić śrubę w dolnej części rurki, aby utrzymać sprężynę i krzesiwo na miejscu. Mosiądz jest elastyczny, więc wystarczy wkręcić go w rurkę z niewielką siłą. Odkręć i wkręć ją w rurkę, aż zrówna się z rurką.
Krok 7: Montaż kamienia, sprężyny i śruby
- Najpierw włóż krzemień do tuby. Ja użyłem 2 kawałków kamienia, ponieważ tuba jest dość długa
. - Następnie rozciągnij nieco sprężynę i włóż ją do tuby.
- Na koniec włóż śrubę do dolnej części tuby i za pomocą śrubokręta wciśnij ją do tuby. Kontynuuj odkręcanie i wkręcanie, aż będzie równo. Jeśli nie możesz, zostaw go tam, gdzie jest i spróbuj ponownie, gdy przymocujesz koło iskrowe do komory.
.
Krok 8: Dodanie koła iskrowego do rurki knota
Następnym krokiem jest dodanie koła iskrowego do miedzianej rurki knota. Aby przymocować koło iskrowe do korpusu rurki, musisz zmodyfikować mosiężną rurkę.
- Odetnij 70 mm długości z rurki i spiłuj wszelkie zadziory na końcu.
- Oczyść rurkę, ponieważ najlepiej jest mieć czystą powierzchnię do lutowania.
- Przymocuj odcinek mosiądzu i umieść go w imadle.
- Następnie zacznij szlifować górną część w kanał „C”. Stanie się on
podporą, która będzie znajdować się pomiędzy rurką koła iskrowego a rurką knota. - Przyciąć, aby wyrównać i usunąć zadziory. Przytnij
do odpowiedniego rozmiaru. - Umieść go na górze komory. Zrób
to samo z rurką koła zapłonowego i umieść ją na sekcji „C” wspornika. - Zamocuj zapalniczkę w imadle i za pomocą mini palnika podgrzej obszar. Dodaj lut do połączeń. Jest to dość trudny proces, ponieważ trudno jest prawidłowo wyrównać koło zapłonowe, wspornik i komorę. Nie spiesz się
i upewnij się, że wszystko jest proste przed spawaniem
. - Na koniec dobrze wypoleruj.
Krok 9: Siatkowanie nasadki
Aby utrzymać linę zabezpieczoną w miedzianej rurce, zdecydowałem się dodać śrubę, która będzie używana do zatyczki. Dodałem również łańcuszek do korka, aby się nie zgubił.
- Najpierw stwórz dwa małe mosiężne pierścienie z mosiężnego (lub miedzianego) drutu. Wystarczy owinąć drut wokół końca szczypiec, przeciąć i przylutować oba końce.
- Następnie przylutuj jeden z pierścieni do górnej części korka i dodaj mały kawałek łańcuszka do pętli. Ja użyłem
kawałka łańcuszka ze starej biżuterii. - Znajdź śrubę, której chcesz użyć. Ja użyłem śruby M3 * 12 mm długości). Wywierć otwór w miedzianej rurce i za pomocą gwintownika wykonaj gwint.
- Nałóż
drugi mosiężny pierścień na koniec łańcucha i przepchnij śrubę przez pierścień. - Zamocuj śrubę w miedzianej rurce
.
Krok 10: Dodanie sznurka i zapłon
- Odetnij długość bawełnianego sznurka. 300 mm powinno
wystarczyć - Następnie
przeprowadź sznurek
przez miedzianą rurkę. - Zapalniczką, zwęgl końcówkę sznurka. Pozwoli to
podmuchowi zapalić linę w taki sam sposób, jak zwęgloną tkaninę. - Zamocuj
linę na
miejscu za pomocą śruby i wypchnij górną (zwęgloną część). - Włącz koło iskrowe i powinieneś natychmiast zobaczyć, jak lina się pali. Dmuchnij na linę, aby naprawdę się rozżarzyła.
Krok 11: Gotowe
No i proszę, wszystko gotowe! Gratulacje, stworzyłeś swoją własną zapalniczkę sznurkową.
Masz jakieś inne pomysły na ulepszenie zapalniczki? Daj
nam znać w komentarzach